L’ARTISTA A L’ESCOLA

DIBUIXOS ENJOIATS – CEIP GEGANT DEL REC – E. INFANTIL (5 ANYS) – CURS 2009-10

PINZELLADES I REGALIMS – CEIP GEGANT DEL REC – E. INFANTIL (5 ANYS) – CURS 2009-10

CARES SIMÈTRIQUES – CEIP EL PLA (SALT) – SEGON DE PRIMÀRIA – CURS 2005-06

DIBUIX DE L’ESCULTURA MUROROA – CEIP EL PLA (SALT) – SEGON DE PRIMÀRIA – CURS 2005-06

DIBUIXOS ENJOIATS – CEIP GEGANT DEL REC

E. INFANTIL (5 ANYS) – CURS 2009-10

Tot observant i gaudint de les obres de l’artista saltenc Jordi Gispert (del qual cada dia veiem la gran escultura MUROROA ubicada en una rotonda a prop de l’escola) als nens i nenes de cinc anys d’educació infantil els ha sorprès veure que en moltes de les seves obres s’hi observen elements encolats d’una mena de paper daurat i platejat. Els hem explicat que en Jordi ,que també era pintor de parets, sovint utilitzava aquests materials per embellir i decorar algunes de les seves obres com si fossin joies. I aleshores els proposem que realitzin un paisatge dibuixant i pintant amb ceres toves i enjoiant-lo amb paper d’alumini. Els resultats ens sorprenen per la seva originalitat només cal que hi doneu una ullada!

1. f1
  2. f2
  3. f3
  4. f4
  5. f5
  6. f6
  7. f7
  8. f9
  9. f10

PINZELLADES I REGALIMS – CEIP GEGANT DEL REC

E. INFANTIL (5 ANYS) – CURS 2009-10

Les enèrgiques i amples pinzellades carregades de colors intensos que Jordi Gispert aboca a les seves pintures, el porten a crear efectes i a fer sorgir elements aprofitant allò que li suggereixen els regalims que brollen de les intenses pinzellades.

Amb els alumnes de cinc anys observem obres d’en Jordi Gispert i ens adonem d’aquesta característica i del fet que utilitza una paleta de colors molt bàsics: vermells, blaus…, i aleshores ens proposem provar a fer d’artistes realitzant una ampla pinzellada d’un blau intens, deixar que la pintura tempera regalimi i elaborar una creació a partir de la línia blava i els seus regalims.

1. f1
  2. f2
  3. f3
  4. f4
  5. f5
  6. f6
  7. f7
  8. f8
  9. f9
  10. f10
  11. f11

CARES SIMÈTRIQUES – CEIP EL PLA (SALT)

SEGON DE PRIMÀRIA – CURS 2005-06

Arran de descobrir l’escultura Muroroa de Jordi Gispert , els alumnes de segon de l’escola del Pla de Salt es van motivar per conèixer altres obres pictòriques d’aquest pintor saltenc.

Així doncs varem presentar breument l’artista i els detalls curiosos de la seva biografia i visualitzarem algunes de les seves obres, sobre tot les de la seva primera època, molt gestuals amb traços molt amples i amb una gama de colors primaris i intensos….

Els van impressionar algunes obres que representaven rostres potser perquè no feia gaire també havíem descobert les cares dobles de Pablo Picaso. Així doncs varem proposar realitzar rostes a partir de doblegar un paper per la meitat, realitzar un sèrie de taques amb ruixims de pintura sobre una de les meitats i tot seguit plegar el suport realitzant impressions simètriques de les taques.

Amb un retolador negre i només realitzant un mínim de retocs havien de ser capaços de composar un rostre. Com veureu molts dels infants en lloc de fer taques a l’atzar, van controlar-les molt en funció de que amb la impressió realment en sorgís una cara.

1. foto1
  2. foto2
  3. foto3
  4. foto4
  5. foto5
  6. foto6
  7. foto7
  8. foto8
  9. foto9
  10. foto10

DIBUIX DE L’ESCULTURA MUROROA – CEIP EL PLA (SALT)

SEGON DE PRIMÀRIA – CURS 2005-06

L’escola del Pla de Salt durant el curs 2005-06 ja va participar en el projecte “Apadrinem Escultures” dels Amics de la Unesco de Girona per tal de conèixer, valorar i respectar les escultures que humanitzen i fan més bonic el paisatge urbà.

Els nens i nenes de segon de Primària van realitzar una sortida per observar de prop i dibuixar l’espectacular escultura “Muroroa” de l’artista saltenc Jordi Gispert, que vol denunciar les proves nuclears realitzades a la tranquil•la illa de Muroroa.

L’escultura està situada al centre de la rotonda dels Països catalans i es va observar des de diversos punts de vista descobrint noves visions i perspectives de l’obra i de l’entorn on està ubicada. Finalment es va escollir un lloc adient per fer-ne un dibuix al natural amb llapis que un cop a l’escola es va acabar de perfilar resseguint amb retoladors i completant-la amb diverses textures i recursos gràfics.

1. foto1
  2. foto2