L’ARTISTA A L’ESCOLA

“TOT DESCOBRINT HUEDO” – CINQUÈ D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA – CEIP SANTA EUGÈNIA (GIRONA) – CURS 2009-2010

• Entre pinzells!

• Gerani blanc!

• Procés

• Dimonis!

FRAGMENTS D’IMATGES – SISÈ DE PRIMÀRIA – ESCOLA FEDAC – (Pont Major-Girona) – CURS: 2009-10

LES CASES DE L’ONYAR – CEIP MONTJUIC (GIRONA) – CURS: 2008-09

“TOT DESCOBRINT HUEDO” – CEIP SANTA EUGÈNIA (GIRONA)

CINQUÈ D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA – CURS 2009-2010

Entre pinzells!

Els nens i nenes de cinquè de primària de l’escola Santa Eugènia de Girona han iniciat un projecte per descobrir la personalitat i les principals característiques de l’obra de l’artista gironí (nascut a la Manxa) Vicente Huedo.

En primer lloc han visitat la web de l’artista per contemplar i gaudir d’obres de diverses temàtiques, realitzades en períodes diferents. També se’ls ha explicat a grans trets la seva biografia farcida de diverses anècdotes curioses (sobretot del temps d’infantesa i d’adolescència).

La visió de la sèrie de portes i finestres del poble d’Amer pintades per l’artista, els ha motivat a realitzar un interessant treball d’expressió escrita on s’han imaginat històries i vivències que podien haver transcorregut darrera d’aquelles portes.

Per altra banda també s’ha proposat diversos exercicis gràfics o imaginatius prenent com a base diferents obres de Huedo, amb l´objectiu de completar-les, retocar-les o realitzar-hi alguna intervenció pictòrica.

Així doncs, a partir d’una fotocòpia de l’obra que mostra la paret amb els llistons on l’artista guarda els seus preuats PINZELLS, cada alumne ha realitzat un treball de creació afegint-hi aquells objectes, estris o joguines que per ell són valuosos o importants.

11. foto11

Gerani blanc!

L’observació de l’obra GERANI BLANC,1987 en la que hi figura un got amb un brot de gerani sobre un fons de rajoles blanques, va fer sorgir la proposta d’iniciar un laboriós treball d’ornamentació i acoloriment de les rajoles.

Procés

I a partir de l’obra PROCÉS, 1980 on l’artista reprodueix 21 petits dibuixos o grafismes amb un clar predomini del treball de línies, van realitzar sobre un suport de paper rectangular diversos plegats fins a marcar 16 espais, en cada un dels quals es va realitzar una petita composició de dibuixos no figuratius, només emprant com a element gràfics: punts, línies rectes i línies corbes.

1. 1 scan485
  2. 3 20091216 04
  3. 20091220 33
  4. 20091220 35
  5. 20091220 38
  6. 20091220 43
  7. 20091220 46
  8. 20091220 47
  9. 20091220 49

Dimonis!

Quan van descobrir que precisament Vicente Huedo era el creador del logotip del divertit dimoni que identifica la revista digital del barri de Santa Eugènia, la proposta plàstica va consistir en propiciar que cada alumne dibuixes amb ceres toves el seu propi i particular dimoni.

Està previst realitzar durant el curs 2009-2010 altres activitats basades en l’obra de Vicente Huedo, que culminaran amb una invitació a l’artista perquè visiti als alumnes a l’escola i pugui així contemplar les diferents creacions basades en les seves obres.

10. foto10

FRAGMENTS D’IMATGES – ESCOLA FEDAC (Pont Major-Girona)

SISÈ DE PRIMÀRIA – CURS: 2009-10

Cada un dels nens i nenes de sisè curs de l’Escola FEDAC han rebut un fragment d’imatge (de les cases que formen la façana acolorida sobre l’Onyar) enganxada sobre un DIN A4, amb la consigna de que l’havien de continuar, omplint tot el suport i deixant-se portar per allò que els suggerís la seva imaginació o memòria visual.

Després de la primera sorpresa al rebre aquest tipus de proposta, els infants han començat a rumiar i a dibuixar fins a realitzar composicions realment originals i plenes de detalls. Ha resultat curiós adonar-se de com s’han desenvolupat alguns estereotips en el dibuix, com per exemple representar les típiques casetes acabades en triangle que no són pròpies de les cases de l’Onyar. Aquest aspecte però ha esdevingut positiu ja que ha propiciat el debat a l’hora de posar en comú i comentar les creacions de cada un.

Fins al final de l’activitat els infants no han descobert que les imatges eren fragments d’obres de l’artista Vicente Huedo, i aleshores han aprofitat per observar les obres originals i han cercat semblances i diferències envers les pròpies creacions. Així doncs aquesta activitat ha estat l’espurna que ha motivat la presentació de l’obra i la personalitat de l’artista.

10. foto10

LES CASES DE L’ONYAR – CEIP MONTJUIC (GIRONA)

CURS: 2008-09

Els nens i nenes de Cicle Superior de l’Escola Montjuic han realitzat tot un seguit de dibuixos amb llapis de colors de les cases de l’Onyar de Girona, abans però han observat i s’han inspirat en diverses obres d’artistes gironins (Perpinyà, Vicens, Huerta, Huedo…) que han reflectit a les seves obres la bella imatge de les façanes acolorides sobre el riu.

També s’han basat en la memòria visual a l’hora de realitzar la seva reinterpretació de les cases, en aquesta ocasió podem veure com alguns alumnes han captat i emprat diverses estratègies per dibuixar el tema de la reflexió de les cases sobre les aigües de l’Onyar.

Alguns d’aquest dibuixos es van anar projectant com a fons de la cantata “ Un tomb per Girona” que van representar els nens i nenes de l’Escola Montjuic.

6. foto7
  7. foto8