L’ARTISTA A L’ESCOLA

EL JARDÍ DELS ANIMALOTS – EDUCACIÓ INFANTIL – EMA GIRONA – CURS 2008-09

LES NOSTRES SABATES – CICLE INICIAL – CEIP AULET DE CELRÀ – CURS 2008-09

LLIBRE DE PROPOSTES PER MESTRES – LURDES SAIS – ( MESTRA D’ EDUCACIÓ INFANTIL) – CURS 2003-04

LLIBRE POP–UP DE SANT JORDI – ALUMNE DE CICLE MITJÀ – EMA GIRONA – CURS 1996-97

EL JARDÍ DELS ANIMALOTS – EMA GIRONA

EDUCACIÓ INFANTIL – CURS 2008-09

En el claustre del Centre Cultural de la Mercè , durant l’edició de Girona Temps de flors de l’any 2009, els alumnes del Taller de Plàstica dirigit per Quim Corominas exposen la instal·lació “ El jardí d’animalots” definida així pel propis Corominas

“Continuant amb la idea d’aprendre jugant hem construït un món de formes i animals fantàstics, personatges màgics extrets del món de les faules i dels contes. Estan construïts amb cartolines reciclades de postals, fulletons, catàlegs, plàstics trepats d’ús industrial… utilitzant tisores, cola, cúter. Tot un món de fantasia, un bestiari inventat i imaginat amb connotacions dels ninots actuals amb els que els nens juguen avui dia »

Nens i nenes d’Educació infantil de l’escola Annexa de Girona visiten el Jardí d’animalots i comptem amb un guia excepcional: el mateix Quim Corominas que els fa una demostració de com convertir una targeta publicitària en un divertit animalot, només plegant i estripant amb les mans.

LES NOSTRES SABATES – CEIP AULET DE CELRÀ

CICLE INICIAL – CURS 2008-09

Els nens i nenes de primer de l’escola l’Aulet han observat obres d’art i fotografies que representen diferents calçats, com les “Sabates” de Vicent Van Goch o les d’en Quim Corominas (antic professor de plàstica de l’escola) i també les originals fotografies de calçats de Chema Madoz.

Se’ls proposa que portin a l’aula unes sabates que els agradin molt o tinguin quelcom d’especial, el primer pas es sentar-se tots en rotllana, mostrar les sabates i explicar perquè les han escollit. Tot seguit es fa un exercici de dibuix al natural , acompanyat d’un text escrit que descriu les sabates o expressa les emocions que desvetllen.

LLIBRE DE PROPOSTES PER MESTRES – LURDES SAIS

(MESTRA D’ EDUCACIÓ INFANTIL) – CURS 2003-04

Recull de les propostes plàstiques plantejades per en Quim Corominas als mestres d’Educació Infantil i Primària, que assistiren a un curs de formació a l’EMBA durant el curs 2003-04. Treballs vius, rics i creatius emprant tot un seguit de tècniques pictòriques, d’impressió, d’encolada… que ajuden a representar paisatges, retrats, o bé composicions abstractes, que solen estar realitzades sobre suports diversos i originals.

11. foto11

LLIBRE POP–UP DE SANT JORDI – EMA GIRONA

ALUMNE DE CICLE MITJÀ – CURS 1996-97

Mostra de les diferents pàgines del creatiu llibre sobre la llegenda de Sant Jordi, que en Quim Corominas proposa com a treball als seus alumnes del taller de l’Escola d’Art de la Mercè. Les il•lustracions es realitzen a partir de dibuixos, pintures, encolades, desplegables i tot un seguit de sorpreses i pop-ups sorprenents, que donen vida i una nova dimensió a la coneguda història del brau cavaller, la bonica princesa, el drac malvat i la rosa vermella com a símbol de l’amor, la valentia i els bon sentiments.